Bulder Verksted vokser og trenger nye lokaler - flytter inn i Bulk Park Lindeberg

Den landsdekkende merkeuavhengige verkstedskjeden Bulder Verksted AS som betjener alle typer tunge og lette kjøretøy samt anleggsmaskiner er i vekst og trenger større og mer moderne lokaler. Selskapets avdeling på Berger flytter derfor inn i nytt bygg på Bulk Infrastructure sitt nye lager og logistikkområde, Bulk Park Lindeberg, langs E6 mellom Oslo og Gardermoen.

Roger Langelle, Daglig leder i Bulder AS

- Vi er et selskap i vekst, både når det gjelder volum og lønnsomhet, noe som gjør at vi trenger større og moderne verksteder for å betjene alle våre kundegrupper på en enda bedre måte. Vi ser derfor frem til å kunne flytte inn i helt nye lokaler på Lindeberg som i tillegg har en veldig sentral og god beliggenhet og derfor er lett tilgjengelig for våre kunder, sier Konsernsjef Roger Langhelle i Bulder Verksted AS.

- Dette var avgjørende for valget av Bulk Park Lindeberg, fortsetter han.

- Vi er godt tilfredse med løsningen som Bulk skal levere til oss. Nå blir det spennende å jobbe videre med dette, fra første spadetak til ferdig bygg er i full drift, avslutter Langhelle.

Bulk Park Lindeberg er et av Bulk Infrastructure sine prestisjeprosjekter. Her har selskapet et område på ca. 250 mål som nå bygges ut for en rekke store bedrifter, i hovedsak innen industri og logistikk. De første selskapene som har flyttet inn til Bulks logistikkpark er Alimenta, Hesselberg, Hydroscand og ETM Øst.

Dag Klem, Bulk Industrial Real Estate

- Bulk Park Lindeberg er i dag det mest optimale industriområdet mellom Oslo og Gardermoen, sier Dag Klem i Bulk Industrial Real Estate som forventer at leiekontrakter for hele Lindeberg området tegnes i løpet av 2021.

Bulk kjøpte tomteområdet i desember 2016 og har per oktober 2020 signert 6 leieavtaler med totalt ca. 40 000 kvm i leieareal.

Om Bulder:

Bulder Verksted AS er landsdekkende og har for tiden 11 ulike lokasjoner over hele landet. Foruten å yte verkstedtjenester til alle typer kjøretøy og anleggsmaskiner, selger selskapet også meiselhammere, slitestål samt andre slitedeler og utstyr til anleggsbransjen – både på avdelingene og i selskapets nettbutikk. Les mer om Bulder på www.bulder.no

Om Bulk:

Bulk Infrastructure Group er en av landets ledende selskaper innen datasenter, global fiberutbygging og industrieiendom. Selskapet har siden starten i 2006 bygget og utviklet mer enn 400 000 kvadratmeter industribygg. Bulk operer og oppfører flere datasentre i Norden inkludert Oslo (OS-IX), Kristiansand/Vennesla (N01 Campus) og i Esbjerg (Danmark).