PetXL flytter hovedlageret til Bulk Park Lindeberg

Bygger 7 800 kvm. Bulk Industrial Real Estate bygger nytt sentrallager for PetXL langs E6 mellom Oslo og Gardermoen i Bulk Park Lindeberg. Bygget skal etter planen stå ferdig 1. November 2021

Bygger for PetXL på Lindeberg: Dag Klem i Bulk Industrial Real Estate (t.v) og Kaia Rugseth i PetXL.

PetXL leverer utstyr og fôr til alle typer kjæledyr, nå satser de stort og bygger nytt sentrallager mellom Oslo og Gardermoen.

- Vi er inne i en veldig spennende periode nå. Vi vokser raskt og har store ambisjoner, derfor var dette et helt nødvendig skritt for oss, sier daglig leder Kaia Rugseth i PetXL.

Selskapet hadde oppstart i 2017 og har vokst raskt, spesielt det siste året. PetXLs vekst har vært både organisk med nye PetXL-varehus og gjennom oppkjøp av Oslo Dyrebutikk og Hund som Hobby Drive-In i Trondheim. Selskapet omsatte for ca 160MNOK i fjor, og går for 250MNOK i 2021. Innen 2025 er målet 1 milliard i omsetning. Selskapet flytter i løpet av 2021 alle sine lager- og logistikkløsninger til det helt sentrale Østlandet med kort vei til både Oslo og Gardermoen. PetXL har store ambisjoner om å utvikle en internasjonal kjede av dyrebutikker.

- Å ha et sentralt lager er helt avgjørende for oss. Våre kunder bestiller mye på nett, og forventningen er at pakken skal komme svært raskt hjem på døren, helst samme dag, sier Rugseth.
Selskapet bygger totalt 7 200 kvadratmeter sentrallager i Bulk Park Lindeberg, og målsettingen er at innflytting skjer 1 november 2021.
- Vi tilpasser oss befolkningens handlemønster og lager derfor Norges beste nettbutikk med varehus i tillegg – ikke motsatt. Vår visjon er at kunden skal ha valgmuligheter når det kommer til hvor, når og hvordan de ønsker å handle og få varene levert, sier Rugseth

Bulk Park Lindeberg er et av Bulk Industrial Real Estate sine prestisjeprosjekter. Her har selskapet et område på ca. 250 mål som nå bygges ut for en rekke store bedrifter, i hovedsak innen logistikk. De første selskapene som har flyttet inn til Bulks logistikkpark er Alimenta, Hesselberg, Hydroscand og ETM Øst.

BYGGER 7 800 kvm: Bulk Industrial Real Estate bygger nytt sentrallager for PetXL langs E6 mellom Oslo og Gardermoen i Bulk Park Lindeberg. Bygget skal etter planen stå ferdig 1. November 2021.

– Dette er en av få tomteområder mellom Oslo og Gardermoen, i tillegg er det spesielt god kollektiv tilknytning. Lindeberg togstasjon ligger tett inntil tomten og vi ser at dette er et attraktivt element for våre leietakere, sier Dag Klem i Bulk Industrial Real Estate

– Slik lokalisering som PetXL nå får, er såkalt indrefileten for lager og logistikkbygg i bransjen, sier Klem.

- Vi er utrolig stolte av at PetXL og at så mange selskaper på kort tid har valgt Bulk Park Lindeberg. Dette forteller oss at det er stort behov mange aktører å ligge nærmest mulig Oslo, sier Klem. Vi gleder oss til å følge reisen til PetXL, avslutter Klem.
Bulk kjøpte tomteområdet i desember 2016 og har per januar 2021 signert 7 leieavtaler med totalt ca. 48 000 kvm i leieareal.

Om PetXL
PetXL tilbyr et av markedets beste og bredeste utvalg av utstyr og fôr til alle typer kjæledyr. Varehusene har hundefrisør, rehabilitering og et stort utvalg kvalitetsvarer til kjæledyr. PetXL er best på logistikk, og alle varehusene fungerer som pick-up point og utkjøringspunkt for leveranser med lynrask leveringstid. PetXL er etablert av erfarne gründere og har solide eiere i ryggen, med Karbon Invest som en av hovedaksjonærene.

Om Bulk Industrial Real Estate AS
Bulk Infrastructure Group AS er en av landets ledende selskaper innen datasenter, global fiberutbygging og industrieiendom. Selskapet har siden starten i 2006 bygget og utviklet mer enn 400 000 kvadratmeter industribygg. Bulk operer og oppfører flere datasentre i Norden inkludert Oslo (OS-IX), Kristiansand/Vennesla (N01 Campus) og i Esbjerg (Danmark).

Kontakt:
PetXL, Kaia Rugseth