Bulk satser i Tromsø

Barlindhaug Eiendom AS og Bulk Industrial Real Estate har gått sammen om å videreutvikle 250 mål tomt i Tromsø.

Barlindhaug Eiendom AS har gått sammen med Bulk Industrial Real Estate for å videreutvikle Minken Næringspark.

Minken Næringspark på sine 250 mål vil ved ferdigstillelse bli Tromsøs største, og sikrer et solid fotfeste for investering og industri i Nord-Norge. Som initiativtaker og utvikler, har Barlindhaug Eiendom stått for områderegulering og utbygging.

Næringsparken, beliggende rett ved E8 kun 10-15 minutter fra Tromsø sentrum, skal videreutvikles i samarbeid med Bulk.

Styrker regionen

Minken Næringspark huser i dag ASKO Nord, Aakre Bama og Kræmer Maritime som sysselsetter til sammen 200 personer. Etableringen av næringsparken gjorde at ASKO ble værende i Tromsø, og ikke flyttet til Nordland.

- Etableringen av Minken har gjort at vi både sikrer arbeidsplasser med de aktørene som allerede er der, og skaper nye arbeidsplasser. Dette bidrar til å styrke regionen enda mer, forteller Kjetil S. Paulsen fra Barlindhaug Eiendom.

Kjetil S. Paulsen i Barlindhaug Eiendom AS

- Vår visjon er å bidra til positiv samfunnsutvikling, og derfor er det viktig at våre samarbeidspartnere har liknende verdier. Bulks engasjement for bærekraftig logistikk og innovative løsninger passet oss utmerket, og vi ser frem til et godt og tett samarbeid, fortsetter Paulsen.

Store investeringsmuligheter

Nordnorsk økonomi har opplevd rask vekst de siste årene, med større fart enn resten av landet. En kartlegging av investeringer frem mot 2022 viser planlagte og igangsatte prosjekter for nærmere 300 milliarder kroner i landsdelen.

- Vi er svært fornøyd med å få samarbeide med Barlindhaug Eiendom AS om Minken Næringspark. Regionen er i en spennende utvikling, med forventninger om stor eksportvekst. For BULK er det viktig å kunne bli med på reisen og bidra til bærekraftige og effektive logistikkløsninger, sier Dag Klem fra Bulk Industrial Real Estate.

Dag Klem, Bulk Industrial Real Estate

Næringsparken er strategisk plassert rett ved E8, en av hovedfartsårene inn til Tromsø og videre til Tromsø Lufthavn. Slik sikrer man seg både tilgang til resten av regionen, samt større eksportmuligheter ved nærliggende flyplass.

Området gir mange muligheter for utbygging av logistikkløsninger tilpasset egne behov.

For mer informasjon:

Kjetil S. Paulsen, Barlindhaug Eiendom AS, 95280790

Dag Klem, Bulk Industrial Real Estate, 96902957

Om Bulk Infrastructure Group

Bulk Industrial Real Estate inngår i Bulk Infrastructure Group AS som ett av tre forretningsområder, der de to andre områdene er Data Centers og Fiber Networks. Bulk har som overordnet visjon å skape bærekraftige infrastrukturløsninger. Selskapet har hovedkontor i Oslo og ansatte iblant annet Oslo, Kristiansand, København og London.

Om Bulk Industrial Real Estate

Bulk Industrial Real Estate er et forretningsområde innen Bulk Infrastructure Group, og skal være Skandinavias ledende eiendomsutvikler av lager-, logistikk og industribygg ved å tilby suverene lokasjoner med strategisk beliggenhet og bærekraftige logistikkløsninger, tilpasset et marked i rask endring. Med tilgjengelige tomter, gjennomtenkte moderne bygg og en profesjonalisert og gjennomtenkt prosess, leverer Bulk Industrial Real Estate et innovativt, fleksibelt logistikkprodukt, og viser seg som en klasseledende rådgiver og samarbeidspartner. Bulk Industrial Real Estate har siden starten i 2006 bygget, og har under oppføring, mer enn 450 000 kvadratmeter industribygg.

Om Barlindhaug Eiendom AS

Barlindhaug Eiendom er en landsdekkende eiendomsutvikler med nord-norsk forankring. Hele utviklingsprosessen – fra idé til ferdig bygg – er forankret i grundige analyser av markedet og omgivelsene, lang erfaring med prosjektutvikling, og solid tverrfaglig kompetanse.

To find out how Bulk can help you solve your Infrastructure, Real Estate or Sustainability challenges please contact us.

Talk to an expert